Zincul – mineral esential in organism

zincul

Zincul este unul dintre cele mai pretioase minerale pentru organism, necesar pentru fertilitate, calitatea mirosului si gustului, activitatea pancreasului si sistemul imunitar.

Eficient in cresterea imunitatii, raceala, diviziunea celulara, cresterea celulelor, vindecarea leziunilor, scurtarea timpului de vindecare a arsurilor si a cicatricilor, zincul are o mare importanta in buna functionare a organismului uman, fiind un mineral cu multe valente terapeutice, adesea trecute cu vederea.  Zincul este un antioxidant foarte puternic iar lipsa acestuia permite acumularea excesiva a radicalilor liberi responsabili, printre altele cu aparitia cancerului si a sterilitatii.

Cantitatea optima de zinc in organism si sursele de alimentare

Cantitatea de zinc din organism este de aproximativ 1.8 grame. Necesarul zilnic este de 10-15 mg/zi,  cantitate care ar trebui luata din alimentatia zilnica dar din pacate, doar 30-50% din cantitatea de zinc pe care o primim din alimentele pe care le consumam de-a lungul zilei este absorbita de organism. Cele mai importante surse de zinc sunt : stridiile, germenii de grau, algele marine, semintele de in, nucile crude,
ficatul de porc, leguminoase ( linte, fasole, fasole, mazare macris, soia, ciuperci, cartofi) seminte de floarea soarelui,  oua, carne slaba de vitel.

Un organism bolnav pierde zinc fie ca este vorba de o infectie, afectiuni ale ficatului, infarct sau anemie. Un aport insuficient de zinc se produce si in cazul peroanelor insarcinate, care se afla la menstruatie ori urmeaza  un tratament cu antibiotice. Acest lucru reduce ritmul de dezvoltare a musculaturii si capacitatea de raspuns a sistemului imunitar, iar rezultatul implica scaderea rezistentei organismului la infectii. Pe de alta parte, excesul de zinc poate provoca o crestere a colesterolului rau si poate duce la aparitia aterosclerozei.
In cazul racelilor se recomnanda administrarea zincului impreuna cu vitamina C.

Carenta de zinc

Lipsa zincului din organism provoaca oboaseala si crestere intarziata. Carenta de zinc se gaseste la aproape o treime din populatia mondiala, cele mai afectate fiind tarile din lumea atreia si in curs de dezvoltare.

De aseamenea activitatea glandelor sexuale pot fi afectate de lipsa acestui element. S-a demonstrat stiintific ca, in unele cauze de impotenta, se pot obtine imbunatatiri substantiale, daca pacientul introduce in alimentatie suplimente de zinc si vitamina B6. Nu degeaba stridiile sunt considerate un afrodiziac – contin o mare cantitate de zinc, care poate fi asimilata cu usurinta de catre organism.

Simptomele lipsei de zinc:

  • Scaderea imunitatii organismului
  • Oboseala
  • Pierderea gustului si mirosului,
  • Tulburari de vedere
  • Retard de crestere la copii
  • Dificultati de invatare
  • Pierderea poftei de mancare
  • Scadere in greutate
  • Piele uscata, caderea parului, matreata, unghii casante si cu striatii
  • Intarzieri in maturizarea sexuala
  • Impotenta si infertilitate masculina

Beneficiile zincului in organism:

  • Imbunatatirea vietii sexuale
  • Mentinerea sanatatii creierului
  • Intarirea sistemului imunitar
  • Este esential pentru memoria de scurta durata
  • Ne asigura o digestie buna
  • Ne ajuta sa scapam de toxinele din organism
  • Infrumusetarea pielii

2 thoughts on “Zincul – mineral esential in organism

  1. Pingback: Valori nutritionale pentru Shake Formula 1 Herbalife

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.